چه چیزی عینک های خوب را متمایز می کند؟
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


ویژگی های عینک آفتابی خوب (عینک آفتابی)

ویژگی اصلی عینک آفتابی خوب این است که علاوه بر زیبا و شیک بودن، از چشم ها در برابر اشعه های مضر فرابنفش محافظت می کند. به عبارت دیگر، یک عینک آفتابی خوب باید بهترین محافظت را در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) ارائه دهد.

تقریباً همه ما به خوبی از اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش بر روی پوست آگاه هستیم، اما برخی از افراد ممکن است ندانند که اشعه ماوراء بنفش می تواند به چشم انسان آسیب برساند.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه می تواند منجر به بیماری های چشمی مانند آب مروارید، برف کوری و سرطان پوست شود. حتی یک نوردهی یا انعکاس کوتاه می تواند سطح جلوی چشم شما را بسوزاند. یک عینک آفتابی استاندارد خوب می تواند 99 تا 100 درصد اشعه های UVA و UVB را مسدود کند.

بنابراین با دانستن ویژگی های عینک آفتابی خوب، می توانید در حین خرید، انتخاب درستی داشته باشید.

1) ویژگی های عینک آفتابی خوب: خوب

یکی از ویژگی های عینک دودی خوب، تناسب آن با صورت شماست. عینک های فیتینگ علاوه بر تاثیر مثبت بر ترکیب کلی صورت، به طور موثری اشعه های مضر فرابنفش (UV) را نیز مسدود می کنند.

عینک آفتابی استاندارد باید به راحتی روی سر قرار گیرد، نه خیلی تنگ و نه خیلی شل.

مرکز عینک نیز باید با مرکز چشم مطابقت داشته باشد. بهتر است فریم عینک خیلی پهن نباشد تا اشعه ماوراء بنفش (UV) اطراف از آن عبور کند.

ویژگی های یک لیوان دودی خوب

2) بهترین ویژگی های خورشید: طراحی لنز

یکی دیگر از ویژگی های عینک آفتابی خوب این است که کاملاً با چهره فرد سازگاری دارد.

لیوان های مختلف با فریم های زیبا در رنگ های مختلف در بازار موجود است. در بیشتر موارد، قاب انتخاب شده توسط افراد بر اساس زیبایی است. اما توصیه ما این است که عینک دودی را بر اساس علاقه انتخاب نکنید، بلکه هنگام خرید عینک حتما به فرم صورت خود نگاه کنید و مطمئن شوید که با فرم صورت شما مطابقت دارد.

همچنین برای برخی از فعالیت ها، استفاده از عینک آفتابی معمولی می تواند نقش موثری در محافظت از چشم در برابر اثرات داشته باشد. به عنوان مثال، بسیاری از مدل های عینک آفتابی برای ورزشکاران طراحی کوچکی دارند که به خوبی روی صورت قرار می گیرد و چشم ها و اطراف آن را می پوشاند تا از نفوذ اشعه ماوراء بنفش به چشم و پوست اطراف جلوگیری کند.

همچنین به یاد داشته باشید که هر چه عینک دودی بزرگتر باشد، فضای بیشتری را روی سطح می پوشاند. بنابراین آسیب های ناشی از نور خورشید به چشم ها کاهش می یابد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که یکی از ویژگی های عینک آفتابی خوب اندازه و سبک بودن آنهاست.

مشخصات لیوان های آب خوری خوب

3) ویژگی های عینک آفتابی خوب: محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

یکی از ویژگی های اصلی عینک خوب این است که از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. قیمت و قیمت عینک آفتابی موجود در بازار بر اساس میزان محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش است. بنابراین، اولین کاری که باید هنگام خرید عینک آفتابی انجام دهید این است که مطمئن شوید که عینک آفتابی 100٪ محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد.

علاوه بر این، با انتخاب عینک آفتابی با لنزهای پلاریزه و ضد انعکاس، می توانید برای مراقبت بهتر از چشم، تابش نور را کاهش دهید.

لنزهای پلاریزه از چشمان شما در برابر اشعه محافظت می کنند و اشعه ماوراء بنفش را مسدود نمی کنند. قطبش نور منعکس شده از سطوح بازتابنده مانند آب و آسفالت را کاهش می دهد. اما محافظت زیادی در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش ایجاد نمی کند.

4) ویژگی های عینک دودی خوب: تجهیزات مکانیکی و دوربین

بیشتر عینک‌های آفتابی، به‌ویژه عدسی‌های آن، از پلاستیک ساخته شده‌اند. اما نوع پلاستیک مورد استفاده می تواند تفاوت های زیادی داشته باشد. پلاستیک مرغوب کمتر باعث شکستن عینک و آسیب دیدن چشم شما می شود. عینک آفتابی با فریم و عدسی ساخته شده از پلی کربنات سبک و بادوام. بنابراین دوام و ماندگاری بالایی دارند و این یکی از ویژگی های لیوان دودی خوب است.

شایان ذکر است که CR-39 یک پلاستیک باکیفیت است که در ساخت لنز استفاده می شود که در برابر شکستگی کاملاً مقاوم است.

5) رنگ لنز عینک آفتابی

یکی دیگر از ویژگی های عینک آفتابی خوب، رنگ لنز آن است.

لنزهای عینک در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام نور متفاوتی را فیلتر می‌کنند.

لنزهای خاکستری نور را بدون تغییر رنگ کاهش می دهند. پس عینک دودی با لنزهای خاکستری برای رانندگی مناسب است.

لنزهای قهوه ای و کهربایی علاوه بر از بین بردن تابش خیره کننده، نور آبی را نیز کاهش می دهند.

لنزهای گرادیان که رنگ آنها از بالای لنز به پایین لنز از پررنگ به رنگ پریده تغییر می کند، مانند شیشه جلو اتومبیل عمل می کند. بنابراین بدون اینکه دید فرد را مخفی کند، نور خورشید را در قسمت بالایی مسدود می کند.

لازم به ذکر است که با وجود اینکه لنزهای تیره رنگ ظاهری خوب و زیبا دارند، بیشتر از مدل های معمولی عینک آفتابی می توانند از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند.

از سوی دیگر، لنزهای رنگی مانند سبز و خاکستری نور خورشید را آنطور که باید کاهش نمی دهند. اما کنتراست را اضافه می کنند. این نوع شیشه های رنگی برای بازیکنان، به خصوص بیسبال یا گلف، انتخابی عالی خواهد بود.

قیمت عینک

بد نیست به قیمت یک عینک آفتابی هم دقت کنید. اگرچه قیمت یکی از مشخصات عینک آفتابی نیست، اما مبلغی که می پردازید به شما نشان می دهد که عینک دودی که به دنبال آن هستید اصل است یا تقلبی.

البته توجه می کنیم که قیمت عینک آفتابی به معنای خوب و استاندارد بودن آنها نیست.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید مقاومت عدسی های عینک در برابر اشعه ماوراء بنفش است، زیرا برای محافظت از چشمان خود در برابر نور خورشید از عینک های رنگی استفاده می کنید.

بنابراین ظاهر عینک های خوب علاوه بر زیبا، شفاف و مناسب برای صورت، این است که می توانند از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند.

منبعhttps://sapticstore.ir/men-sunglasses/





:: بازدید از این مطلب : 1877
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: